Overlast

Ervaart u overlast en komt u er samen met uw buren niet uit? Dan kunt u de overlast melden via het formulier op deze pagina. Let er hierbij wel op dat Woonborg slechts actie onderneemt als de situatie aan enkele voorwaarden voldoet. Lees daarover hieronder meer.

Wanneer onderneemt Woonborg actie?

Woonborg neemt alleen klachten in behandeling wanneer:

  • U een duidelijke gegronde klacht heeft over gebeurtenissen die in strijd zijn met de huurvoorwaarden.
  • De overlast die u ondervindt, in hoge mate uw woongenot verstoort.
  • U zelf al met de buren hebt gepraat.

Afhankelijk van de overlast, schrijft Woonborg de overlastveroorzaker een brief of nodigt diegene uit voor een gesprek. Doel is om de overlast te bespreken en afspraken te maken voor de toekomst.

Bemiddeling en samenwerking met hulpverlening

In sommige gevallen is de overlast het gevolg van een burenruzie. Ons uitgangspunt is dat wij bij een overlastmelding ook ‘de andere kant van het verhaal’ horen. In deze gevallen denken we met u mee over de mogelijkheden voor bemiddeling. Wilt u meer weten over onze samenwerking met hulpverlenende instanties? Of bent u op zoek naar een telefoonnummer of mailadres? Klik dan hier. 

Formulier melding overlast
  • Welke actie hebt u zelf ondernomen om de overlast op te lossen? Hebt u gepraat met de veroorzaker? Zijn er meer mensen die overlast hebben? Als u er samen niet uit komt, vult u onderstaand formulier in. Wij kijken of we kunnen bemiddelen.

  •  
  • Uw gegevens

  •  
  • De situatie

  • (.jpeg, .doc, .jpg, .png, .pdf, .docx)

  •  
  • Wat hebt u zelf gedaan om de overlast op te lossen?

  • Gegevens overlastveroorzaker(s)

  • Na het insturen van het formulier