22 november 2021

Aedes Benchmark 2021: hoger cijfer voor dienstverlening

De resultaten van de Aedes benchmark 2021 zijn bekendgemaakt. Dit onderzoek door de woningcorporaties gebeurt elk jaar. Wij zijn tevreden met onze resultaten. Vooral dat onze huurders een hoger cijfer gaven voor onze dienstverlening: gemiddeld een 8.

Ondanks corona: klanttevredenheid stijgt

We zijn blij met de hogere cijfers die onze huurders voor onze dienstverlening gaven. Helemaal in coronatijd. We moesten regelmatig van onze huurders aanpassingsvermogen en geduld vragen. Onze dienstverlening willen wij steeds verder verbeteren. Wij vertellen u daar in 2022 graag meer over.

Verhuurdersheffing beperkt ruimte om te investeren

Uit het onderzoek blijkt dat Woonborg een financieel gezonde corporatie is. We doen ons best om dat zo te houden. Met een gezonde financiële basis kunnen we blijven investeren. Helaas maakt de overheid het ons er niet gemakkelijker op. Woonborg betaalde in 2021 een verhuurdersheffing van 3 miljoen euro. Geld dat we liever hadden besteed aan woningverbetering en nieuwbouw.

Duurzaamheid: onze route is goed

Door corona moesten we in 2020 en 2021 woningverbetering uitstellen. Inmiddels zijn projecten weer gestart. Onze huurders werken altijd nauw met ons samen. We zijn trots op die samenwerking. De komende jaren gaan we volop met woningverbetering door. We willen ook nieuwe woningen bouwen. Wilt u op de hoogte blijven van onze nieuwbouw? Abonneer u dan op een nieuwsbrief.  

Meer lezen

Alle uitkomsten van de Benchmark 2021 vindt u op de website van Aedes. Een reactie van Aedes leest u in dit persbericht. De resultaten van Woonborg staan samengevat op een infographic. In het Aedes datacentrum staan ook onze resultaten van voorgaande jaren.